BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ
Font -  Font +

BAKAN ERSOY: "BU SENE 5,6 MİLYON ALMAN TURİST BEKLİYORUZ"

Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen 53. Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı kapılarını açtı.

Fuara katılan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy,
“Ocak ayı itibarıyla Almanya'nın hem magazin dergilerinde hem ulusal televizyon kanallarında, Türk Hava Yolları (THY) ile yoğun tanıtım kampanyası başlattık. Bu sene beklentimiz 5,6 milyon civarında Alman turistin Türkiye'yi ziyaret etmesi.” dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 53. Uluslararası Turizm Borsası Fuarı’na katılmak üzere Berlin’e gitti. Fuarı, Türkiye'nin Berlin Büyükelçisi Ali Kemal Aydın, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkayave ilgilerle birlikte gezen Bakan Ersoy, gazetecilere de önemli açıklamalarda bulundu. 

2018’de turizm verilerinin beklentilerin üzerinde olduğunu söyleyen Bakan Ersoy, "Aynı sıçramayı, hatta biraz daha fazlasını 2019'da gerçekleştireceğiz gibi gözüküyor." dedi.

Erken rezervasyondaki rakamların sevindirici olduğunu dile getiren Bakan Ersoy, şöyle devam etti:

"Özellikle Avrupa satışlarında -ki Almanya bunların başını çekiyor- erken rezervasyonda ciddi artışlar var. Dün bir rakam aldım; şu ana kadar geçen seneye kıyasladığımızda Almanya'dan Türkiye'ye olan erken rezervasyon satışlarında yüzde 58'lik artış var. Oldukça sevindirici. Almanya'nın genelinde satış artışı olmamasına rağmen Türkiye'ye yönelik satışlarda yüzde 58 artış var. Demek ki bu sene rezervasyon anlamında Almanya'nın lokomotifi Türkiye olmuş.”

“Beklentimiz 5,6 milyon Alman turistin Türkiye'yi ziyaret etmesi”

Turizmde hedeflerin gerçekleşeceğini aktaran Bakan Ersoy, "Geçen sene 4,5 milyonun biraz üstünde ziyaretçi sayısı ile kapatılmıştı. DRV’nin (Alman Seyahat Acenteleri Birliği) verdiği rakamlar var. 'Şu an gidişat olumlu.' diyorlar. Bizim de bu sene beklentimiz 5,6 milyon civarında Alman turistin Türkiye'yi ziyaret etmesi." şeklinde konuştu.

Yeni tanıtım politikalarının Türkiye'nin rakipsiz olduğu alanlar üzerine kurulacağını söyleyen Bakan Ersoy, sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Türkiye'nin çok muhteşem gastronomisi, doğası, denizi, güneşi, kültürel hazineleri, arkeolojik değerleri var. Bu bağlamda Göbeklitepe ön plana çıktı. 2019'u Sayın Cumhurbaşkanımızın Göbeklitepe yılı ilan etmesiyle tanıtımın odak noktasına Göbeklitepe'yi koyduk. Biliyorsunuz Göbeklitepe'nin 12 bin yıl önceye dayanan, tarihin sıfır noktası olarak da anılan ve diğer bütün arkeolojik değerlerden ayrışan bambaşka bir özelliği var. Biz de bunu vurgulayarak ve bunun ana yurdu olan Türkiye'yi, Anadolu'yu vurgulayarak tanıtım kampanyası yapıyoruz. Çok da büyük ilgi var. Bütün kampanyalarımızda 2019 boyunca yer alacak."

"Bireysel tanıtıma başladık"

Bu yıl Ocak ayı itibarıyla sadece Almanya üzerinde değil, Türkiye'ye yolcu veren ülkelerin tamamında bireysel tanıtıma başladıklarını aktaran Bakan Ersoy, "Direkt nihai tüketiciye yönelik bireysel tanıtıma yoğun bir şekilde başladık. Ocak ayı itibarıyla da Almanya'nın hem magazin dergilerinde hem ulusal televizyon kanallarında, THY ile yoğun tanıtım kampanyası başlattık. Biliyorsunuz THY'nin tarifeli seferlerinde Nisan ayı itibarıyla Antalya, Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarını devreye aldık. Türkiye’nin tanıtımında ve turizm yapma şeklinde farklılaşma var." şeklinde konuştu.

Yurt dışından özellikle Almanya ve Avrupa'daki kanaat önderlerini, editörleri ve sosyal medya fenomenlerini Türkiye'ye davet edeceklerini anlatan Bakan Ersoy, "Onların gözünden Türkiye'yi Almanlara, Avrupalılara anlatacağız. Bu da bir ayrışma sağlayacak diye düşünüyorum." dedi.

Kültür sanat ile ilgili tanıtımda da çok farklı bir sisteme geçeceklerini belirten Bakan Ersoy, turizm, kültür ve gastronomi etkinliklerini birleştiren bir faaliyet alanına girileceğini dile getirdi.

Bakan Ersoy, bu yıl Topkapı eserlerinin, Japonya'nın Tokyo ve Kyoto şehirlerinde sergileneceğini de anımsatarak eserlerin yanı sıra gastronomi değerlerinin de tanıtılacağı etkinliklerin düzenleneceğini ifade etti. Bakan Ersoy, gelecek yıl da Moskova, Berlin ve Londra'nın bu kapsama alınmasının planlandığını söyledi. 

Bakan Ersoy, akşam saatlerinde de Türkiye standının açılış kokteylinde konuştu. Fuarın, 2019 turizm sezonunun nasıl geçeceğine dair önemli bir gösterge olduğunu belirten Bakan Ersoy, “Biliyorsunuz 2018 sezonunu beklentilerin üzerinde rakamlarla kapattık. 2019’da da hem gerçekleşen ayların, Ocak ve Şubat’ın, hem de ileriye dönük, yaz sezonuna ait erken rezervasyonların sonuçlarını almaya başladık. Açıkçası Almanya açısından baktığımızda çok sevindirici bir sonuç; erken rezervasyonda Türkiye’ye yönelik yüzde 58 artış var. 2018’de yakaladığımız hızlı çıkışın 2019’da da devam edeceğini gösteriyor.” ifadelerini kullandı.  

Bakan Ersoy, Cumhurbaşkanlığı Yönetim Sistemi ile Türkiye’nin hedeflerini her sektörde büyüttüğünü hatırlatarak şunları kaydetti: 

“2023 yılı hedeflerimizi 50 milyon turistten 70 milyon turiste, 50 milyar dolar turizm gelirinden 70 milyar dolar turizm gelirine revize ettik. Bu sene için de 52-53 milyon turist hedefimiz var. Bu gidişat bunu yakalayacağımızı gösteriyor. Önemli olan, kişi başı gelirleri, kişi başı gecelik gelirleri ve toplam gelirleri artırmak. 70 milyon turist ve 70 milyar dolar gelir hedefimiz için orta ve uzun vadeli planlarımız var. Orta vadede, turizmi klasikleşmiş turizm alanlarının dışına da taşıyacağız. Türkiye’de 81 ile turizmi yayacak planlamaları, çalışmaları, incelemeleri yapmaya başladık. Biliyorsunuz Türkiye yalnızca denizi, kumu güneşiyle değil, kültürü, arkeolojisi, gastronomisi, sanatı, sanatçısı ile tamamen rakipsiz olan bir ülke. Bu özelliklerinin de tanıtımının içinde yer aldığı bir konsept ile Türkiye bundan sonra turizmini geliştirecek.”

Turizm Geliştirme Fonu’nun da kısa sürede hayata geçeceğini belirten Bakan Ersoy, bu fon ile Türkiye’nin tanıtımıyla ilgili hem bütçenin hem de uzun vadeli tanıtma stratejilerinin oluşturulacağını aktardı.

Göbeklitepe replikaları Almanya’da

Dünyanın en prestijli turizm fuarları arasında gösterilen 53. Berlin Uluslararası Turizm Borsası Fuarı’na Türkiye, yoğun katılım gösterdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından kiralanan 2 bin metrekarelik alanda yerini alan Türk turizmciler, Türkiye’nin en önemli pazarlarından birisi olan Alman turizm pazarına ve diğer ülkelerden gelen konuklara Türkiye’yi anlattı.

Türkiye standında deniz, kum ve güneş tatilinin yanı sıra kültür turizminin de tanıtımı yapıldı. Özellikle Şanlıurfa şehir merkezine 22 kilometre uzaklıkta bulunan ve dünyanın orijinal haliyle günümüze kalmış en eski tapınağı olarak kabul edilen Göbeklitepe’ye geniş yer ayrıldı. UNESCO Dünya Kültürel Miras Listesi’ne alınan Göbeklitepe’nin replikasının da getirildiği ITB Berlin’deki kapsamlı tanıtım ile bölgeye daha fazla yabancı turist çekilmesi hedefleniyor.

7 milyar avroluk bir iş hacminin oluşturması beklenen fuar çerçevesinde Türk turizmcilerin faaliyetlerinin, Türkiye'nin 2019 yılı için belirlediği 50 milyon turist hedefine katkı sağlaması bekleniyor.

(06.03.2019)

  • alm12.jpg
  • alm2.jpeg
  • alm3.jpeg
  • alm4.jpeg
  • alm5.jpeg
  • al1.jpeg
  • al2.jpeg
  • al3.jpeg
  • al4.jpeg