T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ

DÜNYANIN GÖZÜ TÜRK DİZİLERİNDE

Türk dizilerinin, Orta Doğu, Balkanlar ve Güney Amerika ile başlayan ihracat yolculuğu kısa sürede Hindistan’a kadar ulaştı. Özellikle Bollywood'da popüleritesi artan Türk dizilerinin sayısı 1’den 7’ye çıktı. Türkiye’den bu yıl içerisinde toplam 100 ülkeye 300 milyon dolarlık dizi ihracatı gerçekleştirildi.

Yeni Şafak'a konuşan Yapımcı Mahmut Özden, Türkiye'nin dünyada en fazla televizyon içeriği satan ikinci ülke konumunda bulunduğunu söyledi. Özden, geçtiğimiz yıl Kültür ve Turizm Bakanlığının katkısıyla düzenlenen Mip Tv etkinliğinde Türk dizi sektörünün ihracat listesine Singapur’u da eklediğini aktardı. Özden, “Türk stantları organizasyondan memnun döndüler. Hindistan, Pakistan ve Endenozya’ya ciddi dizi satışlarımız oldu. Hatta Hindistan’da 1 dizi yayınlanırken bu stantlar sayesinde biz oradan dönerken 7 dizimiz yayınlamaya başladı. Bu organizasyonlara yeni ülkelerde ekleyeceğiz” dedi.

Cumhurbaşkanı’nın İlgisi Umutlandırdı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yerli dizilere yönelik ilgisinin kendileri açısından son derece önemli olduğunun altını çizen Özden, “Sektörün daha çok canlanması için devletin dokunuşuna ihtiyacımız var. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığından destekler alıyoruz ama Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ilgilenmesi topyekun bir değişikliği beraberinde getireceği konusunda bizleri çok umutlandırdı" diye konuştu.

Yılda 100 Dizi Çekiyoruz

Inter Medya Genel Müdürü Ahmet Ziyarlar da bu yıl içerisinde toplam 100 ülkeye 300 milyon dolarlık dizi ihracatı yapıldığını belirtti. Türkiye’nin bir zamanlar dizilerini satın aldığı Güney Amerika’ya bile dizi ihraç eder hale geldiğine dikkati çekti. Ziyalar, sektörün ülkemizdeki büyüklüğüne ilişkin şu bilgileri paylaştı: “Her yıl 100 dizi yayın hayatına giriyor. Ortalama bir dizinin bölüm başı maliyeti ise 400 bin TL’den başlıyor. Özellikle en çok izlenen diziler arasında yer alan Diriliş Ertuğrul’un bir bölüm maliyetinin ortalama 1 buçuk milyon olduğu söyleniyor.”

Ahmet Ziyalar, ilk dizi ihracatının Orta Doğu’da Gümüş dizisiyle başladığını anlattı. Ziyalar, Körfez ülkelerinde Diriliş Ertuğrul’un çokça izlendiğini, Güney Amerika’da da Muhteşem Yüzyıl’ın ilgi gördüğünü kaydetti. Ziyalar, dizi ihracatının artmasının ardındaki başarıyı ise Türk kültürüne ait hikayelerin dünyanın her yerindeki izleyiciye hitap ediyor olmasıyla açıkladı.

50 Ülkede Eşyalarına Bile Talep Var

Özden, ihraç edilen Türk dizilerinde kullanılan eşyalara da büyük ilgi gösterildiğini belirterek, şöyle konuştu: “Ezel dizisinde kullanılan eşyalara 50 ayrı ülkeden talep çıkmış. Dizi bizim yumuşak gücümüz, kendi ülkemizi anlatabileceğimiz bir alan.”
(Kaynak: Yeni Şafak)

(16.05.2017)